Joga – vaša preteklost, sedanjost in prihodnost

Verjetno vas zanima, kaj s tem mislim. Če si natančneje pogledate svojo vadbo joge, boste videli, da se z vadbo Asane povežete s svojim telesom, z vadbo Pranayame s svojim dihom in umom, Dhyana pa vam pomaga preseči svoj um.

Če povzamem jogijsko modrost: vadba Asane v prvi vrsti vpliva na vaš odnos s preteklostjo, Pranayame s sedanjostjo in Dhyane ali meditacije s prihodnostjo. Kako? Pa si poglejmo …

Asana – vaša preteklost: od rojstva do danes si vaše telo v vsakem trenutku shranjuje vašo preteklost. Karkoli naredite, mislite, jeste, se postopoma pokaže v vašem telesu. Če pravilno in redno izvajate vaje, boste ostali v dobri formi, če vadbo zanemarjate, pa se bo to začelo kazati v vašem telesu v obliki različnih težav. Vaš način življenja, prehrana, okolje, kako razmišljate in se odločate reagirati – vse to neposredno fizično in psihično vpliva na stopnjo stresa in čustvenosti. Telo skladišči stresna obdobja in to pri vadbi Asane občutite kot upiranje. V obdobju ljubezni, hvaležnosti, uspeha in sproščenosti čutimo, da je telo bolj odprto in se nam manj upira pri vadbi. Asana položaji se nam zdijo lažji in bolj dostopni. Redna vadba Asane zato predvsem spremeni odziv vašega telesa na pretekle izkušnje.

Vseeno pa ne pozabite, da Asana ni vedno joga. Danes se ponuja različne oblike joge, ki imajo iz različnih razlogov zelo privlačna imena. Če vadite Asano izključno kot fizično vadbo ali brez ozira na dihanje, to NI joga.

Pranayama – vaša sedanjost: Če ste kdaj opazovali svoj um, boste vedeli, da vedno bega nekje med preteklostjo in prihodnostjo ter se redko ustavi v sedanjem trenutku. Če ne obžaluje preteklosti, pa ga skrbi za prihodnost. Bolj kot um bega, več stresa doživljate v svojem živčnem sistemu. Srečo pa lahko občutimo le v sedanjem trenutku. Kako torej um ustaviti tu?

Vaše telo ima neposredno povezavo z vašim umom preko diha. Težko ustavimo miselne vzorce brez pomoči dihanja. Dih je za um kot vrvica letečega zmaja. Vaše dihanje je odraz vašega načina razmišljanja, prav tako pa izraža vaše čustveno stanje. Če ste jezni, dihate hitreje, če ste mirni, dihate počasneje. Vsako čustvo ima svoj dihalni vzorec, ki ga podzavestno oblikujemo. Ko pa svoje dihanje oblikujemo z zavedanjem, se mora tudi naš um zavestno vključiti in spremeniti. Um mora ostati v sedanjem trenutku, da lahko obdrži izbran vzorec. Temu pravimo Pranayama. Na globlji ravni ta nova dihalna vaja postopoma oblikuje vaš podzavestni umski vzorec in spremeni stanje duha. Zavestno dihanje zato preko Pranayama vaj pripelje v sedanji trenutek.

Dhyana – vaša prihodnost: Dhyana ali meditacija je najbolj subtilna in vplivna izmed vseh treh. Ko meditiramo, začnemo na prvi stopnji, ki se ji reče Dharana ali osredotočanje; pri tem predvsem ne želimo dopustiti preteklim izkušnjam, da nas zmotijo, da vstopajo v našo sedanjost ter ostajamo osredotočeni na eno stvar. Ta postopek je zelo zmeren, umu pustimo, da sam doseže cilj, ne da bi ga v to prisilili. Kajti če bi ga poskusili prisiliti, bi se nam uprl še z večjo močjo.

Na začetku boste mogoče nekaj časa obstali na prvi stopnji, postopoma pa vas bo z redno vadbo um sam pripeljal na drugo stopnjo imenovano Dhyana ali meditacija, ki omogoča poglobljeno stopnjo dojemanja. Na tej stopnji se um osvobodi vznemirjenja, se umiri in notranje zdravljenje se začne. Ko boste nadaljevali, boste mogoče prišli tudi na tretjo stopnjo – Samadhi ali nadizkustvenost, ki je najvišja stopnja čiste zavesti. Pri njej greste preko svoje identitete, spola,starosti, barve kože in stopite v stik z najvišjo resnico. Ko nadaljujete z vadbo in poglabljanjem v tako stanje, se postopoma začnete spreminjati iz znotraj navzven, začnete se odločati iz čiste zavesti namesto pogojne identitete. Sami začnete spreminjati svoje navade in načine odzivanja. Tako začnete spreminjati tudi svojo prihodnost.

* * *

Opomba: pri osebni vadbi ali poučevanju je moj namen vedno, da vas privedem v sedanji trenutek, kjer se lahko opazujete, kakšni ste danes. Rečem vam, da se vam bo v trenutku, ko stopite na blazino, razkrila resnica. Spoznali se boste, kakršni danes ste – fizično, čustveno in duhovno. Opazovanje sebe je pomemben prvi korak. Ne se jemati preveč resno, ohranjajte pozornost na vašem dihanju, poslušajte navodila joga inštruktorja in premikajte telo v Asana položaje. Ko vadimo Bikram jogo, vadimo premikajočo meditacijo z odprtimi očmi. Ko boste vadili dlje časa, boste opazili, da se vam v življenju dogaja nekaj lepega. Vaše oči bodo sijoče, drugače se boste videli v ogledalu, všeč si boste. Spremenilo se vam bo vaše mnenje o sebi. Druge ljudi boste videli drugače, čutili enost, razumeli, da smo pod našimi oblačili in pogojnim obnašanjem vsi enaki. Vaše odločitve se bodo spremenile – začeli boste bolje skrbeti zase in sprejemati odločitve, ki bodo podpirale vašo človeško rast. Vaša ljubezen se bo širila v vse smeri.

Z ljubeznijo,

Denis D. ~ lastnik BJLJ
www.bikramjoga.si

030 372 714

Comments are closed.