KAJ JE BIKRAM JOGA

Kaj je Bikram Joga?

Vadbeni potek Bikram joge je razvil Bikram Choudhury v sedemdesetih in je v osnovi oblika hatha joge. Vadba Bikram joge je sestavljena iz 26 položajev in dveh dihalnih vaj in se izvaja v ogrevani sobi na 90-minutnih srečanjih, kjer se boste veliko potili. Certificirani Bikram joga učitelj vas bo z dialogom vodil skozi vsak položaj.

Zakaj je potrebna toplota?

  • Poveča pretok krvnih telesc skozi žile
  • Omogoči, da se kisik v krvi lažje loči od hemoglobina
  • Pospeši razgradnjo glukoze in maščobnih kislin
  • Metabolizem se pospeši
  • Mišice, mišične ovojnice in vezivno tkivo postanejo bolj elastični
  •  Višja temperatura omogoča večjo gibljivost sklepov
  • Pospešuje potenje
  • Okrepi imunski sistem
  • Pokurite lahko 600–1000 kalorij
  • Koža, lasje, nohti in oči bodo bolj sijoči
  • Povečuje moč volje in samonadzora

Kako je na prvi uri hot joge?

Na prvi uri se zabavamo, razstrupljamo in naučimo pravilno dihati. Da boste zares začutili, kaj lahko dosežete s to vrsto joge, pridite naslednji dan ponovno. Če imate kakršne koli zdravstvene težave ali če okrevate po nedavnih poškodbah ali operacijah, prosimo, da o tem obvestite inštruktorja. Morda bo treba nekatere položaje za vas prilagoditi. Pred uro spijte dovolj vode. Verjetno boste sčasoma poskušali med uro piti vse manj. Smisel joge je, da jo vadite po vaše. Joga ni tekmovanje in ni pomembno, kdo bo prej na cilju. Ne sodite. Namesto tega začnite spreminjati svoj um, telo in življenje s pomočjo diha.

Kako hiter napredek?

Kako hitro boste napredovali, je odvisno povsem od vas samih – nekaj malega je odvisno od vaših telesnih danosti, velika večina pa od časa in truda, ki ga posvetite jogi. Zelo malo bo odvisno od tega, kako “popolno” boste izvajali položaje.

Kako pogosto naj obiskujem vadbo? 

Na vadbo prihajajte tako pogosto kot lahko. Prva 2–3 mesece je idealno petkrat na teden. Tako boste vašemu telesu omogočili pospešen zagon in največjo korist. Tempo dnevne vadbe lahko sčasoma zmanjšate na tri- do štirikrat na teden. Težja kot je vadba za vas na začetku, bolj boste morali vaditi in večje koristi boste imeli. Vaš vložek se vam bo desetkratno povrnil.

Koliko vode naj spijem?

Niti za vsakodnevne potrebe ne spijemo dovolj vode, kaj šele za vadbo v ogrevani sobi. Za pravilno delovanje telesa na dan potrebujemo 1,9–2,4 l vode. V ogrevani sobi vaše telo potrebuje zadostno zalogo vode, zato ocenjujemo, da za 90 minut v sobi potrebujete še dodatnih 1,9–2,4 l vode. Ko začnete piti dovolj vode, vaše telo prenaša vročino bolje in v njej dejansko uživa.

Zakaj po vadbi čutim utrujenost?

Če imate občutek dezorientiranosti ali bi po prvih nekaj urah radi zadremali, je to znak, da se je vaše telo zaradi vadbe joge začelo čistiti. Po prvih nekaj obiskih bodo ti občutki minili. Zapomnite si: ko boste prišli v ogrevano sobo in stopili na blazino za jogo, vam bo povsem jasno, kaj se z vami trenutno dogaja, tako fizično kot mentalno in čustveno. Če je vaše telo izčrpano od vsakodnevnih dejavnosti, vsekakor hoče počivati in zato pride do utrujenosti po vadbi.